Тест-драйв SEAT Leon FR: час виходити з тіні
Автомобілісти із країн СНД мало знайомі з іспанським брендом “SEAT“. На нашому ринку цю марку також недооцінили, хоча двічі презентували найпопулярніші лінійки. Але щоразу продажі доводилося згортати через низький купівельний попит. Але сьогодні ситуація змінилася, тому що виробник презентував цілу серію сучасних кросоверів, включаючи супермодну новинку – Leon.
Тенденції ринку
Бренд SEAT представив моделі з добрим потенціалом. До модельного ряду переважно увійшли кросовери різного калібру. Українські водії вважають цей варіант безпрограшним, тому із задоволенням обирають компактну “Ateca” або значний “Tarraco” на сім посадкових місць. Багатьом подобається мініатюрна “Arona“. Але до цієї трійки скоро приєднається новинка від бренду SEAT – універсал Leon SP. Якщо висловитись точніше, ця модель вже встигла завоювати симпатії шанувальників, оскільки вже успішно пройшла тест-драйв на дорогах України. Тому в салонах головних дилерів вже йде прийом заявок на нові хетчбекії універсали. Звичайно, поки що важко назвати терміни виконання цих замовлень, бо прагматичні європейці розбирають “Леони” як гарячі пиріжки.
Експерти вважають, що саме з цієї причини прем’єра нового SEAT Leon на українському ринку не викликала очікуваного багатьма фурору. Багато в чому завадили яскравому дебюту карантинні обмеження, хоча за статистичними даними продажу лінійки всієї лінійки іспанського виробника, як і раніше, займають лідируючі позиції.
Бездоганний зовнішній вигляд
Звичайно, компанія могла б піти простим шляхом, тобто віддати все на відкуп кросоверам. Але іспанці не стали списувати з рахунків “Леон”, і навіть вклали у розробку перспективної новинки понад мільярд доларів. Вражає не тільки ця значна сума, але зовнішність, що помітно змінилася. Хоча радикальним перетворенням герой тест-драйву не був підданий, досвідчений погляд будь-якого автомобіліста помітить такі риси:
- фари витонченого дизайну;
- загострений ніс;
- габаритні вогні на кормі збудовані в єдину лінію.
Ці привабливі рішення до “Leon” були випробувані на кросовері “Tarraco”. Над дизайном працювала ціла команда, яку очолював Алехандро Мезонеро Романос. Спочатку замислювався молодіжний концепт, тому що середній вік купівельної аудиторії, орієнтованої на іспанський хетчбек менше на 10 років, ніж у європейських конкурентів.
Також становить інтерес:
- Світлодіодна оптика базової версії. Датчики світла та протитуманні ліхтарі, здатні заглядати у повороти. Є моделі з адаптивним матричним світлом. Щоправда, в машинах, які демонструються в українському сегменті, ця опція відсутня.
- Габарити. Загалом машина набула більших розмірів, але найбільше додала колісна база. Даний параметр став більшим аж на 50мм, а відстань між осями тепер, як у “Skoda Octavia” – 2,68 м. До цього рекордсменом вважався чеський ліфтбек останнього покоління.
- Довжина новинки від SEAT також серйозно збільшилася. Надбавка становить 8,6 см. Але при цьому висота і ширина залишилися колишніми.
- Диски. Новий “Леон” прийматиме диски 16 -18 люймів. Але краще взяти середній параметр, тобто 17-дюмові колеса, які не загубляться у великих арках, але згладжуватимуть дрібні нерівності дорожнього полотна.
Зазвичай оцінка зручності починається із салону. Але ми всупереч встановленим стандартам розпочнемо діагностику з вантажного відсіку.
Багажник
Об’єм цього відділення розрахований на 380 літрів. Втім, у попередника були такі параметри. Відповідно до традицій торгової марки, на ручці п’ятих дверцят відображено логотип компанії. Кришка багажника легко відкривається та закривається. Також у багажному відсіку є полиця фальшпідлоги, яка у складеному вигляді трансформується у високий поріг. На жаль, зручних для розміщення корисних дрібниць осередків у Леоні немає. А запасне колесо знаходиться під підлогою.
Салон
На перший погляд салон облаштований просто, ніби дизайнери вирішили мінімізувати конкуренцію із Golf. Зате жорсткі крісла забезпечать хорошу підтримку спини, але відсутність механічного регулювання сидіння водія не сподобається навіть самому терплячому водієві. Залишається однозначно налаштувати по собі крісло, щоб потім не змінювати його положення.
Панель керування
Новий “Ліон” не має аналогового щитка, зате є два екрани. Один із них і виконує функцію щитка приладів. Зверху від центральної консолі знаходиться монітор 8,25 дюйми. За бажання можна за доплату зробити центральний екран 10 дюймів. Система підтримує найпопулярніші: Android Auto, Apple CarPlay. Щоправда, для безперебійного функціонування зазначених протоколів необхідно смартфон і машину з’єднати.
Недоліки
Найбільше зауважень можна сказати на адресу управління клімат-контролем. Сенсорна панель не справляється із оперативною роботою. Причому окремо винесено лише дві лінійки, і обидві стосуються вибору температурного режиму. Але відсутня можливість змінити напрямок повітряного потоку або активізувати обігрів заднього скла. Щоб увімкнути режим
Під час руху не вдасться самостійно задіяти навіть такий нескладний алгоритм. Звісно, можна попросити про допомогу пасажирів. Але в задній частині салону є власний блок управління мікрокліматом. Також там встановлені дефлектори обдування та система опалення заднього дивана.
Засмучує викидний ключ запалення з механічним “ручником”. У базову версію на зміну цим “авто рудиментам” прийшла сучасна електроніка. Тепер навіть важіль КПП оптимально зручний при використанні. Жодного фізичного навантаження. Все зрозуміло та просто. Пристрій “Леон” особливо зручно для тих, хто часто включає задню замість нейтральної. Рециркуляції, доведеться постаратися: спочатку треба натиснути на піктограму у верхньому кутку екрана, а потім увімкнути потрібну функцію.
Перший гібридний, але для обраних
Модельний ряд четвертого покоління SEAT Leon з індексом KL1 вважаються першим іспанським хетчбеком. Автомобіль, по суті, представляє гібридну модель, що заряджається, яку не можна віднести до сильно урізаної версії. На це вказують такі характеристики:
- 1,5 л бензиновий мотор потужністю 110 конячок
- бензиновий 1,4 TSI такої ж потужності, пов’язаний з 8 ступенями АКП.
- 2-літровий турбодизель на 150 л сил потужністю знаходиться особняком. Можна ще додати, що останні три двигуни оснащені роботом DSG. Якщо порівнювати з іншим брендами, то у них лінійка моторів набагато скромніша. Взяти, наприклад, знаменитий Volkswagen Golf, який у цьому полі значно програє “Леону”.
Хочеться ще сказати, що від початкових версій комплектація відрізняється тим, що хетчбенк має жорсткі налаштування підвіски. Дрібні нерівності передаються на кермо, але великі вади на дорозі (наприклад, трамвайні рейки) йдуть на елементи шасі.
Тестовий автомобіль
Така модель має найпотужніший мотор (190 л.с.). Такий агрегат ідеально підходить для півторатонної машини, в салоні якої будуть перебувати дві дорослі особи. Якщо вибрати спортивний режим, тоді на старті хетчбек навряд чи впорається зі своєю потужністю, і зриватиметься в пробуксовку.
При розгоні іспанець продемонструє всі свої переваги, хоча сьогодні цим мало кого можна здивувати. Але всього за 7,4 сек. машина розвине до 100 км/год. Щоправда, екологічні нормативи не дозволяють такої свободи. Так, і головний козир іспанця ховається в іншому – у чудовій керованості. Водій відчуває легкість під час руху. Навіть на швидкості більше 100 км/год. машина реагує на будь-який дотик до педалі акселератора. Можна легко проскочити 500 км шляху на одному диханні і не відчути втоми.
Ще один позитивний момент: на 100 км пробігу “Ліону” потрібно приблизно 6,5 л. Звичайно, витрата палива багато в чому залежить від швидкісного режиму, але навіть у режимі обгону більше ніж 7 л не вийде. Але на міських вулицях “іспанець” демонструє підвищений апетит, з’їдаючи до 9 літрів за кожен 100 км.
Від таких пропозицій не відмовляються
Тестова версія “Леона” від “SEAT” українські автолюбителі можуть придбати від 816 тисяч гривень. Цю суму можна назвати доступною з урахуванням того, що машина має повний пакет опцій.
Базовий Leon на механіці коштує набагато дешевше – близько 600 тисяч гривень. Дивує те, що ідентичні за рівнем технічного оснащення версії все того ж таки “Гольфа” будуть коштувати набагато дорожче. Тому є привід замислитись при виборі недорого, але надійного автомобіля.
Головна проблема бренду “SEAT” – відсутність у автосалонах України. Але є надія, що незабаром ситуація зміниться, бо нещодавно було офіційно заявлено про старт продажу вже цієї зими. Хоча навряд чи дилери зможуть задовольнити під час перших продажів підвищений попит на цю марку, можна замовити хетчбек. Тут доречно зауважити, що дефіцит посилився останнім часом на європейських автомобільних ринках. Але за будь-якого розкладу попереднє замовлення з оплатою частини вартості – це впевнений спосіб отримати новинку вже в травні 2022 року.
На завершення цього огляду залишається додати, що придбання іспанського “Леона” з жвавим турбованим мотором за демократичною ціною у чудовій комплектації стане справжнім святом, як для досвідченого водія, так і автолюбителя-початківця. Враховуючи, що новинка побачила світ у багатій комплектації, а в кузові універсала є повний привід, чим не може пишатися “Гольф”, можна трохи почекати доставки шикарного авто.